meta name="video_type" content="video/mp4" />

کارواش صنعتی

در حال بارگزاری ویدئو...
برند : Kranzle صنعت : سایر گروه : واترجت صنعتی کد محصول مربوط : ThermC13/180

دستگاه کارواش صنعتی یا واترجت صنعتی به عنوان یک شوینده فشار قوی به شمار می آید که یک جریان قدرتمند و متمرکز از آب را ایجاد کرده و سبب حذف لایه های آلودگی می گردد و نسبت به روش های سنتی عملکردی بسیار مؤثرتر دارد. این دستگاه مصرف آب و مواد شوینده را در امر شستشو به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. کارواش صنعتی یا دستگاه شوینده فشار قوی دارای یک پمپ بوده که سبب افزایش فشار آب می شود و با ایجاد سایش با سطوح آلودگی ها را با سرعت بالا از میان بر می دارد. دستگاه های شوینده فشار قوی دارای انواع بسیار متنوعی هستند که در هر یک از آن ها دو شاخصه مهم تحت عنوان فشار و دبی مطرح می گردد و بسته به نوع عملیات، دستگاه مورد نظر با فشار و دبی مشخص انتخاب شده و مورد استفاده کاربران قرار می گیرد.

ویژگی های دستگاه کارواش صنعتی

یک دستگاه کارواش صنعتی از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است که مجموعه آن ها با یکدیگر عملکرد فوق العاده آن را موجب می شود. برخی از این ویژگی ها عبارت اند از:

سهولت کاربری

انواع دستگاه های کارواش صنعتی شامل کارواش خانگی و یا شوینده های فشار قوی و فوق فشار قوی به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که کاربر در هر شرایطی می تواند بدون ایجاد زحمت و با ایمنی کامل دستگاه را مورد استفاده قرار دهد. وزن مناسب، ابعاد منسجم و قابلیت حمل آسان نیز از دیگر ویژگی های یک کارواش صنعتی است که بر سهولت کاربری آن می افزاید.

مصرف کم انرژی

ساز و کار دستگاه کارواش صنعتی به شکلی می باشد که فرآیند لایه برداری و شستشوی سطوح را با استفاده از فشار بالای آب فشار قوی تولید شده توسط پمپ، انجام می دهد و بر خلاف شیوه های سنتی که برای افزایش کیفیت نظافت مقدار بیشتری آب و مواد شوینده مصرف می شود، مصرف آب به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. هم چنین این دستگاه ها دارای موتورهایی دائم کار با استهلاک بسیار کم هستند که سبب افزایش طول عمر و بازدهی واترجت صنعتی می گردد.

عملکرد بای پس

سیستم بای پس به سیستمی اطلاق می شود که در هنگام رها کردن ماشه تفنگی توسط کاربر، آب باقی مانده در دستگاه کارواش صنعتی بلافاصله تخلیه شده که مانع از بازگشت آب به سمت پمپ شده و در نتیجه از خرابی پمپ که مهم ترین بخش دستگاه می باشد، جلوگیری به عمل می آید.

سیستم جلوگیری از نشت آب

پمپ کارواش صنعتی مجهز به سیستمی است که از نشت آب و در نتیجه نشت هوا به پمپ جلوگیری می کند.

سیستم راه انداز آرام

عملکرد کارواش صنعتی به گونه ای است که در هنگام روشن کردن دستگاه، موتور به آرامی راه اندازی می گردد و در لحظه به حداکثر دور موتور نمی رسد. به این ترتیب از بروز تنش و سایش در موتور و استهلاک آن جلوگیری شده و جریان زیاد و سر و صدا به وجود نمی آورد.

سیسم محافظت از پمپ در برابر بی آبی

در شرایطی که منبع تغذیه آب کارواش صنعتی به پایان رسد و پمپ دچار بی آبی شود، این سیستم مانع از آسیب رسیدن به پمپ خواهد شد، یعنی پمپ در شرایط بی آبی به اندازه کافی مقاومت دارد.

قابلیت تنظیم فشار و کنترل مقدار آن

در تمامی رده های مختلف دستگاه کارواش صنعتی امکان تنظیم و کنترل فشار با توجه به نوع عملیات، جنس سطح، نوع و شدت آلودگی وجود دارد.

ضد خوردگی

تمامی اجزا و قطعات کارواش صنعتی دارای ایمنی و مقاومت در برابر آب می باشند و از جنس استینلس استیل (استیل ضد زنگ) و یا آلیاژ برنج ساخته شده اند که در برابر آب و رطوبت مقاوم بوده و بروز خوردگی و زنگ زدگی غیر ممکن خواهد بود.

سر پمپ برنجی

پمپ قلب کارواش صنعتی می باشد و از همین رو ساختار آن کاملاً ضد زنگ و ضد خوردگی بوده و از مقاومت کافی برخوردار است. به عنوان مثال سر پمپ دستگاه از آلیاژ برنج ساخته شده که عمر بسیار طولانی پمپ و کارکرد بهینه آن را ضمانت می کند.

پلانجرهای ضد زنگ با پوشش سرامیکی

تمامی واتر جت های صنعتی دارای پمپ پلانجری ضد زنگ با پوششی از سرامیک هستند که گرما را به خوبی از خود عبور می دهد. پوشش سرامیکی آن یک عایق قدرتمند بوده که سبب افزایش بازدهی و طول عمر دستگاه می گردد. پلانجرها استوان های قدرتمندی هستند که در برابر فشارهای بسیار بالا مقاومت دارند و هیچ گونه شکستگی و خمش در آن ها به وجود نخواهد آمد.

اجزای واترجت

ساختمان دستگاه کارواش صنعتی از اجزایی تشکیل شده که در برابر فشار و دمای آب مقاومت کافی داشته و امکان استفاده از آن را در شرایط سخت کاری فراهم می آورد. مهم ترین بخش های یک واتر جت عبارت اند از:

فشار سنج ضد زنگ

رده های گوناگون کارواش صنعتی به فشار سنجی مجهز گردیده که ضد زنگ بوده و به وضوح قابل مشاهده است. این قطعه شامل عقربه هایی است که آن فشار دستگاه را نشان می دهد.

شلنگ فشار قوی

شلنگ نصب شده بر روی دستگاه های شوینده فشار قوی با شلنگ های متداول تفاوت داشته زیرا که می بایست در مقابل فشار بالای آب مقاومت کافی از خود نشان دهد. این شلنگ ها دارای بافت فولادی، قطر کم، طول مناسب، وزن سبک و انعطاف پذیری بالا هستند و پیچ و تاب های غیر عادی در آن به وجود نخواهد آمد.

تفنگی و لنس

با فشردن تفنگی پاشش آب بر قرار شده و هنگامی که کاربر آن را رها کند جریان آب متوقف می گردد. لنس میله ای باریک و از جنس استیل ضد زنگ بوده که در امتداد تفنگی نصب می شود و جریان آب را به سمت بیرون هدایت می کند.

نازل

نازل قطعه ای کوچک است که در انتهای لنس قرار می گیرد و محل خروج آب فشار قوی می باشد. نازل ها در انواع مختلفی طراحی و ساخته شده اند که متناسب با نوع عملیات انتخاب می گردند. انواع نازل ها عبارت اند از تخت، سوزنی، دوار و اسکیتر. نازل های تخت غالباً برای شستشوهای متداول، نازل سوزنی برای برش زدن، نازل دوار به منظور کندن آلودگی های سخت و نازل اسکیتر جهت شستشو و لایه برداری سطح زمین مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع کارواش صنعتی

دستگاه های واترجت در انواع آب سرد و آب گرم و در رده های خانگی، فشار قوی و فوق فشار قوی تولید و به بازار عرضه شده اند. دستگاه های کارواش خانگی برای شستشوی اتومبیل، حیاط، پارکینگ، نما و ... به کار می رود و واترجت های قوی تر به منظور حذف آلودگی های سخت و خشن، کندن رسوبات، لایه بردای های عمیق و ... مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه های کارواش صنعتی در انواع الکتریکی و بنزینی ساخته شده اند که هر یک دارای مزایا و ویژگی های منحصر به فردی می باشند. کارواش های بنزینی جهت استفاده در محیط هایی که به جریان برق دسترسی نداشته و یا به کارگیری تجهیزات برقی با محدودیت روبه رو است، کاربرد دارند. واتر جت های الکتریکی نیز در مدل های تک فاز و سه فاز ارائه شده اند که امکان به کار گیری آن ها را در محیط های گوناگون خانگی، تجاری، نیمه صنعتی، صنعتی و صنعتی سخت فراهم می آورد.

درخواست اطلاعات :

ویدئوهای مرتبط :