meta name="video_type" content="video/mp4" />

دستگاه کارواش اتوماتیک

در حال بارگزاری ویدئو...
برند : Istobal صنعت : سایر گروه : کارواش اتوماتیک کد محصول مربوط : M'NEX22

صاحبان خودرو و رانندگان، با مشکلاتی روبرو می باشند که از مهم ترین مشکلات نگهداری از خودرو، نیاز به شستشو و نظافت مداوم و همیشگی آن می باشد. اولین روش شستشوی خودرو استفاده از وسائل سنتی شستشو مانند کف و دستمال و... می باشد که به دلیل مشکلات فراوان مانند سرعت کم شستشو، استفاده از آب و مواد شوینده فراوان برای انجام فعالیت شستشو، نیاز به نیروی خدماتی زیاد و از همه مهم تر عدم کسب نتیجه مطلوب علی رغم صرف زمان و هزینه زیاد است. استفاده از کارواش دستی یا همان واترجت صنعتی و خانگی دومین روش شستشوی خودرو می باشد؛ این راهکار شستشوی خودرو نیز همان مشکلات روش های سنتی را نیز دارد اما آن ها را تا حد قابل قبولی کاهش داده است. بهترین روش شستشوی خودرو بهره گیری از دستگاه کارواش اتوماتیک می باشد که با تجهیزات و مکانیزم خاص خود، علی رغم بهینه کردن آب و مواد شوینده مصرفی و کاهش سرعت شستشو، کیفیت شستشو را افزایش داده و در بهینه ترین حالت، بهترین نتیجه را ارائه خواهد داد.

تجهیزات دستگاه کارواش اتوماتیک

مکانیزم شستشوی خودرو به وسیله اجزا خاص و پیشرفته ای انجام می پذیرد که این اجزا هرکدام وظیفه هایی را بر عهده دارند. برخی از این اجزا به صورت پیش فرض بر روی همه دستگاه ها وجود دارند اما بعضی از تجهیزات اختیاری و سفارشی می باشند که می توان به دستگاه ها اضافه کرد و روند شستشو را بهبود بخشید. هر کدام از بخش های دستگاه کارواش اتوماتیک را به تفصیل بررسی خواهیم کرد.

نازل

نازل ها رابط های مواد و آب و خودرو می باشند و ماژولی هستند که به وسیله آن ها پاشش آب و مواد بر روی بدنه خودرو صورت می گیرد. به طور کلی سه نوع نازل در دستگاه کارواش اتوماتیک وجود دارد: الف) نازل پیش شستشو که از طریق آن آب پر فشار بر روی بدنه خودرو پاشش می شود که البته دستگاه هایی که مرحله پیش شستشو را پشتیبانی نمی کنند، فاقد این نوع نازب می باشند. ب) نازل پاشش شامپو و فوم که شروع به کارشان پیش از فرآیند برس زنی و پس از پیش شستشو می باشد. ج) نازل آب کشی نهایی و پاشش واکس که در آخرین مراحل پیش از خشک کردن، از آن ها آب برای آب کشی نهایی پس از برس زنی و بعد از آن واکس به منظور تجمیع قطرات آب و جلا دهی پاشش می گردد.

برس شستشو

مهم ترین مزیت دستگاه کارواش اتوماتیک برس های قدرتمند آن می باشد که با چرخش بر روی شیشه و بدنه خودرو باعث خروج انواع آلودگی ها از سطح خودرو می گردد. در کارواش اتوماتیک ریلی معمولا 3 برس وجود دارد که دو تای آن به صورت عمودی در کناره ها و یک برس به صورت افقی در قسمت فوقانی دستگاه قرار دارد. بعضی از کارواش ها به صورت پیشفرض 5 برسه می باشند که در این نوع، تعداد و نحوه قرار گیری برس افقی به همان صورت است اما به تعداد برس عمودی دو عدد اضافه می گردد. انتخاب رنگ برس ها بر عهده مشتری می باشد و تنوع رنگی و  ظاهر زیبای این برس ها در زیبایی این کارواش ها بسیار موثر است. برس های دستگاه کارواش اتوماتیک می تواند از دو نوع باشد: الف) برس پلی اتیلن که بسیار نازک می باشند و در خلل و فرج خودرو نفوذ کرده و دور از دسترس ترین نقاط را بدون وارد آوردن کوچک ترین آسیبی به بدنه یا شیشه شستشو می دهد. ب) برس فومی که نرم ترین و بهترین برس موجود می باشد.

خشک کن

وجود این ماژول در دستگاه کارواش اتوماتیک باعث خشک شدن کامل خودرو و جلوگیری از لکه شدن پس از شستشو می گردد. فرآیند خشک شدن توسط یک دمنده قوی انجام می شود که با پاشش هوای پر فشار بر روی بدنه خودرو موجب خشک شدن کامل آن می شود. خشک کن می تواند ثابت و یا متحرک باشد که خشک کن های کناری ثابت هستند و خشک کن فوقانی می تواند ثابت و متحرک باشد.

کنترل گر منطقی برنامه پذیر

برنامه های تجهیزات جانبی این دستگاه توسط واحد PLC مدیریت می شود. این واحد قلب یک کارواش اتوماتیک می باشد و از مهم ترین اجزا به شمار می رود که می توان به انتخاب کاربر هر برنامه ای را توسط آن عملی کرد و به مطلوب ترین حالت شستشو دست یافت.

تجهیزات انتخابی

برخی از تجهیزات دستگاه کارواش اتوماتیک( شامل جانبی و اصلی) ، انتخابی می باشند و می توان برای دستیابی به نتیجه مورد انتظار از این تجهیزات نیز بهره برد. برای مثال دستگاه کفی شوی، سیستم بازیافت آب، سیستم زیر شویی و دستگاه تصفیه آب از این قبیل می باشند که می توان با افزودن این امکانات به دستگاه کارواش اتوماتیک سود دهی را بهبود بخشید.

مکانیزم عمل دستگاه کارواش اتوماتیک

این دستگاه مکانیزمی برای شستشو دارد که به صورت مرحله به مرحله انجام شده و باعث ارائه نتیجه مطلوب می گردد. فرآیند شستشو به وسیله کارواش اتوماتیک به این صورت است: در ابتدا و در دستگاه هایی که این امکان را دارا می باشند، فرآیند پیش شستشو به منظور زدودن اجرام ماندگار انجام می شود. سپس مرحله بعدی که پاشش شامپو و یا فوم می باشد آغاز به کار میکند. برس ها شروع به برس زنی کرده و آلودگی ها را از سطح خودرو می شویند؛ سپس آب کشی نهایی انجام شده و باقی مانده کف و آلودگی از بدنه شسته می شوند. در نهایت واکس پاشش شده و توسط خشک کن ها خودرو به طور کامل خشک می شود و به همین ترتیب خودرو بدون آسیب دیدگی و به بهترین نحو ممکن پاکیزه می گردد.

درخواست اطلاعات :

ویدئوهای مرتبط :